Afdelingen re-integratie

Belmont kent zes verschillende afdelingen, die ieder hun speciale vakvaardigheden hebben. Hierdoor is het mogelijk om rekening te houden met al aanwezige voorkeuren en/of talenten van kandidaten.

De bediening

Gastvrijheid is het sleutelwoord voor het werken in de bediening bij Belmont. De medewerker is het gezicht van Belmont en het eerste aanspreekpunt voor onze gasten, Het grootste gedeelte van de tijd is de medewerker bezig met het serveren van het ontbijt, de lunch en het diner. De ruimtes moeten worden opgedekt en schoongemaakt. Ook komen er passanten langs voor een kopje koffie. Kandidaten leren op een juiste manier een bestelling op te nemen en gerechten uit te serveren. Deze vaardigheden zijn een mooie basis om uit te stromen naar een baan in de horeca of andere sector.

Housekeeping

Voor wie houdt van een schone en opgeruimde omgeving, is de Housekeeping een fijne afdeling om aan de slag te gaan. Het team Housekeeping zorgt elke dag voor schone en opgeruimde hotelkamers en openbare ruimtes. Aan de hand van een vast schema en een controlelijst worden alle ruimtes schoon- en klaargemaakt. Kandidaten werken mee met het vaste team en leren zo de kneepjes van het schoonmaakvak.

Facilitaire dienst

De facilitaire dienst is verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van het gebouw. Technische mankementen worden met behulp van reparatiebonnen verholpen, er wordt geschilderd, de algemene ruimtes worden gereinigd en de tafels en stoelen worden in de vergaderzalen in gewenste opstellingen klaargezet. Medewerkers op deze afdeling doen veel verschillende werkzaamheden en kandidaten doen brede werkervaring op.

Terreinbeheer

Voor wie houdt van werken in de buitenlucht, is een traject bij het terreinbeheer een mooie kans. Het team draagt zorg voor het onderhoud van het gehele buitenterrein. Werkzaamheden zijn bijvoorbeeld grasmaaien, snoeiwerkzaamheden, onderhouden en schoonhouden van de sportvelden en tentenkampen, onkruid wieden en bladblazen. In ieder seizoen zijn er verschillende werkzaamheden te doen.  

Keuken

De keukenmedewerker is verantwoordelijk voor de (voor-)bereiding en opmaak van gerechten en werkt volgens vaste instructies voor ingrediënten, recepturen, werkmethoden en uiterlijke presentatie. Schoonmaken is in de keuken erg belangrijk omdat hygiëne in de keuken vereist is.  Het kan heel druk zijn in de keuken. Samenwerken en omgaan met werkdruk zijn vaardigheden waar volop aan gewerkt kan worden.

Receptie

Werken bij de receptie is veelzijdig. Je bent het eerste aanspreekpunt en visitekaartje voor onze gasten. Je ontvangt en helpt hotel/ en vergadergasten, je beantwoordt de telefoon en verricht administratieve werkzaamheden. Kandidaten leren vakinhoudelijke kennis en leren om een gastheer of gastvrouw te zijn. Vanuit een traject bij deze afdeling is uitstroom naar een baan in een administratieve functie of receptiefunctie een logische vervolgstap. De wens om in deze richting uit te stromen is een voorwaarde voor een traject bij deze afdeling.

Belangrijk om te weten!

Het maakt voor ons niet uit wat jouw opleiding of achtergrond is. Jij kunt samen met ons bepalen op welke afdeling jij graag wilt re-integreren. De afdeling die je kiest is ook niet bepalend voor jouw toekomstige baan. In jouw tijd bij ons zijn we vooral bezig met het opbouwen van arbeidsritme, structuur en het halen van persoonlijke leerdoelen.

Alleen voor een plek bij de receptie is het wel belangrijk dat je graag wilt uitstromen in een administratieve functie of een functie als telefoniste/baliemedewerker. We hebben op deze afdeling namelijk maar beperkt plek voor re-integratiekandidaten.